Halaman

Isnin, 19 September 2011

Negeri 5 Menara


Assalamualaikum,

Satu trend perfileman di Indonesia sekarang ialah banyak mengangkat cerita-cerita daripada novel best seller. Contohnya seperti filem Ayat-ayat Cinta, Ketika Cinta Bertasbih, Layskar Pelangi, Sang Pemimpi atau Perempuan Berkalung Sorban. Semuanya itu diadaptasi daripada novel yang juga laris di Malaysia. 

Satu lagi novel yang cuba diangkat dan bakal ditayangkan adalah cerita "Negeri 5 Menara" - Kisah Aliff Fikri yang berjuang di Pondok Madani. bersama teman-temannya yang digelar 'Sahibul Menara'. Novel Negeri 5 Menara pastinya lebih berpusatkan alam pondok moden berbanding dengan novel keduanya, iaitu Ranah 3 Warna. 

Sebagai pembaca yang termotivasi dengan sihir 'Man Jadda Wajada, pasti filem ini sangat dinantikan. Serba-sedikit mengenai novel ini telah ditulis pada entri lalu. Baca sini.



Farhana Sukre:
Teori aku mengenai judul novel A. Fuadi adalah pada angkanya. Negeri 5 Menara, kemudian Ranah 3 Warna dan pasti novel ketiganya nanti berangka '1'. Nantikan nanti sama ada betul atau tidak teori aku ni. Ha ha..

1 ulasan:

MalizaMah berkata...

masa untuk aku baca entry yg aku miss...
hihi... novel ker...
ermmm.....
teruskan pembacaan n kembangkan ilmu... hope dpt baca entry bkaitan uku2 yg ko baca...

Pengikut

Penyumbang